Sidor

måndag 20 april 2009

it's gettin' hot and so hot



Tjenixen! Vilken härlig dag. Mer och mer färg får man på kroppen, och mindre tid att hinna med saker på får man om dagarna. Helst av allt vill man ju vara ute hela tiden, men med ett trevånigshus som knappast städar sig själv, blir det ibland lite svårt att pussla ihop timmarna. Min sista förmiddag som 19-åring hade jag i alla fall tänk ägna åt att dammsuga och moppa. Eftermiddagen får gärna bjuda på något mer upphetsande tillställningar.
Idag tog jag med mig brudarna på en utflykt till Vomar. Det kanske inte låter tilltalade alls, men ni ska förstå att vi hade det mysigt. Bredvid Vomar (som är en livsmedelsaffär) ligger det ett glasscafé, som var vårat mål. Tydligen har de stängt på måndagar. Det var också en vilodag!? Vi köpte istället ett paket med sex jordgubbsstrutar på Vomar för en så billig penning som 1.99 euro. Goda var de också. Det blev en snabbmysning på en bänk under trädet, innan vi var tvungna att skynda oss hem med de tre resterande strutarna.
Tiden som fanns kvar innan Mr och Mrs Kanters återvände till 51:an försökte jag tillbringa i en solstråle med min bok. Detta gick dock bara att utstå i 8.75 minuter innan jag höll på att förgås av värmeslag.
Nu har vi käkat helstekt kyckling med små potatistoppar och spenat, och då jag nästan kräks av åsynen av en viss person tänker jag nu göra 800 sit ups. Ha det!

1 kommentar: