Sidor

onsdag 22 april 2009

Brigt B-day of mine



För första gången någonsin, är det en 20-åring som skriver i min blogg. Men ni kan vara lugna, det är fortfarande jag. En ett år visare, intelligentare och mognare Emma. Ja, detta mirakel inträffade under natten.

Nu ska jag erkänna en grej för er. Jag somnade klockan nio igår kväll. Säger inte det något om min mognad, så gör inget! KLOCKAN NIO. Min farmor har fortfarande minst tre och en halv timma kvar av dygnet vid den tiden. Min tidiga insomnad gjorde ju så klart att min kropp var ready-to-go klockn fem i morse. "Ignorera, ignorera" försökte jag få den att byta inställning till. En något så när vaken sömn fick jag alltså på morgonen. Kockan sju bestämde jag mig för att sjunga ja må hon leva till mig själv och titta igenom mina tre födelsedagskort, som definitivt har förgyllt min morgon. Jag kan läsa dem om och om igen, och aldrig tröttna!

Så här i pausen, kan det ju vara en idé att förklara min rosa illustration. Jag vill att min dag ska vara solig, varm. Den ska innehålla bubblande vin och en picknick i vondelpark med Marie. Där vill jag omringas av fjärillar. Så vill jag hinna med lite shopping också. På kvällen vill jag äta tårta innan jag, som pricken på moset, hämtar efterlängtade Erica i Amsterdam.

Grattis på mig, min lilla filur!

2 kommentarer:

  1. Finns det någon psykologisk förklaring till att du saknar ansikte? :O

    Ps. din farmor måste ju bara den ända 90+arn i sverige som somnar 00.30, det är galet!

    SvaraRadera
  2. Från Varberg kommer HURRA! HURRA! HURRA! HURRA! FRÅN PAPPA OCH
    VOV! VOV! VOV! VOV! FRÅN AZTA

    SvaraRadera