Sidor

söndag 19 april 2009

finally a picknick at Museumplain


We like it with bubbles.

I've got a tan!

Nadja, I promise, Marie will not do this everytime.


Picknick at museumplain.


Pink ocean.
Hey, vilken helg! Perfektion.
Nadja, du ska veta att du är mer än hjärtligt välkommen att flytta hit! Det känns redan tomt utan dig.
Kvällen igår spenderades i sällskap av Marie, fake-champagne och kycklingsalld. Vi skrattade åt knasigheter och längtade efter Nadja. Som tur var dök hon upp vid 22-snåret. Redo för ett glas vin och blöj-historior. vi hade en rolig kväll.
Ännu en solig dag har passerat, den här gången i Amsterdam. Akompanjerad av Marie, Museumplain och en AH-sallad. Mys-termometern visade 45 graders feber. Efter att ha torterat rumpen med en gräsmatta i över två timmar tog vi en promenad i vackra Vondelpark. Där var det trångt om sarligheten. Picknickfiltarna trängdes på alla öppna platser. Den ena färggladare än den andra. Smuttades det inte på rose, var det en glass som höjde trevnaden ännu mera. Inlines, cyklar och skor. Blommande körsbärsträd och hjulande småflickor.
Klockan blev för mycket och jag fick småspringa från Leidseplein till centralstationen. Jag lyckades få en plats, i fel riktning, men fortfarande en sittplats. Vid det här laget matchade mitt ansikte läppstiftet, och min skinnjacka kändes ett stycke överflödig.
När jag kom innanför dörren välkomnades jag av en rykande köttfärskorv. Nej vad kallas det? Meatloaf. Gud, vad irriternade! Lex hade varit här med mina två ramlösor som Nadja smugglat in från Sverige. Det smakade glittrande himmel i min mun!

1 kommentar:

  1. HAHAHAHHAAH "köttfärskorv" xD Jag dör lite!
    Köttfärslimpa heter det. Det låter iofs också ganska knas xD
    Tack för en fin helg!

    SvaraRadera