Sidor

tisdag 7 april 2009

oranges



För att få min dag lite gladare, har jag bakat. Jag har bakat apelsinkaka. Mest för att vi har en hel låda apelsiner stående här. Jag har på något mystiskt sätt blivit av med mitt sug för apelsiner, som så ofta gjorde sig uppmärksammad. Inte en "dagen efter" utan apelsinjuice liksom. Bäst av allt var ju ändå färskpressad. Jag dricker aldrig djuice nu mera. Kan det bero på att jag förknippar det med ett slött huvud? Kakan blev i alla fall riktigt god (dock inte lika god som smeten).
Jag såg på FB att Marie klarade sitt prov i holländska igår. Jag tycker vi får lyfta på hatten för detta. Det är grymt. Nu ska jag luska ut en idé på någon god smörgåstårta att bjuda på. Vi bestämde nämnligen för månader sedan att om hon klarade provet, skulle vi äta smörgåstårta på hennes lilla uteplats. Så det ska vi göra. Undrar om i morgon är en passande dag?
Bilden längst ner föreställer påskharen som jag gjorde igår. Skulle kunna lägga in bilder på barnens också, men dom var inte lika snygga!

4 kommentarer:

  1. Irre Firre Fisk7 april 2009 kl. 18:29

    Helmut, du kan väll ringa mig snart eller iaf vara inne på msn?!

    SvaraRadera
  2. Så jävla söt xD

    SvaraRadera