Sidor

torsdag 2 april 2009

pregnant




Jag vill bara lägga mig på rygg, på en stor öppen gräsmatta, någonstans i solen, och jäsa! Jag är så fruktansvärt mätt, så det finns inte. Det bjöds nämnligen på en himmelskt god sallad till middag. Rucola, rökt kyckling, spenat-tortelini, vitlöksoliver, parmesan, körbärstomater och balsamico i en härlig mix som till en början gjorde magen jublande glad. Nu, så här i efterhand, önskar jag att jag inte hade stoppat i mig den där sista gröna pastan. Jag måste erkänna att jag finner det något problematiskt att sitta vikt över mig själv i min säng och skriva det här inlägget. Allt jag vill är egentligen att ligga utsträckt på den där gräsmattan. Kanske i den där parken på vägen mellan festivalområdet och centrum i Arvika?
Dagen har varit fin. Himlen har varit molnfri. Vinden har varit ljum. Jag har haft på mig min skinnjacka och faktiskt tyckt att det blivit lite för varmt. Jag har tagit av mig min skinnjacka och ändå tyckt att det varit lite för varmt. Förstår ni?! Våren är här. På riktigt för 17! I morgon ska vädret till och med bli ännu bättre.
Vaknar jag i lagom tid (Monstret ska till doktorn med Zoe, så jag har sovmorgon) ska jag ta mig en joggingtur direkt på morgonen. Vet i och för sig inte hur det ska gå till med mina hälar.

1 kommentar: