Sidor

torsdag 9 april 2009

thingsIdo






Glad påsk allesammans! Så här lagom till Skärtorsdagskvällen har jag satt igång med mitt lilla påskpyntande. En stackars björk på andra sidan järnvägen blev olyckligt amputerad på ett par kvistar, nu mera förklädda med fjädrar. I en söt liten affär, med mycket blomster utanför, bytte jag några euro mot en bukett tulpaner. Nu har jag hängt små söta ägg i grenarna, och jag tycker faktiskt att det ser ganska trevligt ut!
Förutom det här har jag ägnat min dag åt följande:
1. Kladdat påskäggsdansande ballerinor
2. Gråtit en skvätt över att inte min 20-årsdag är huvudpunkten den 22:a
3. Kräkts lite i en buske av den tågsplashade haren/fågeln/igelkotten (!?) på rälsen
4. Skrattat till tårar över att Skye trodde att min far fyller 103 år idag
5. Hängt upp apelsinskivor på ett stycke ljusgrönt garn mellan mina fotöljer (fråga mig inte!)
6. Testat om Bali klär i fjädrar eller ej (han såg ut som en transvestit)
7. Varit nervös för farbror polisen (barn i framsätet, no NO)
8. Städat hela huset med mina snygga hårdrockshandskar
9. Telefontrakasserat mina föräldrar med allt jag vill att Erica ska ta med sig (bli inte rädd)
10. Wokat köttbullar
Slutligen vill jag önska den bästa pappan i världen GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

1 kommentar:

  1. Inte jag heller!:) Kunde inte hålla mig och öppnade ett godispaket alldeles nyss.:) Glad Påsk!

    SvaraRadera