Sidor

tisdag 14 april 2009

tuesday my tuesday

Jahapp. Hockeyturneringen blev ju som sagt av igår. Jag och DJ plus barnen, gjorde en en och en halv timmes resa ner till Breda. Där ska man tydligen hitta sida upp och sida ner av Kenters i telefonkatalogen. Cirka ett 25-tal var på klubben igår. Jag hade ingen aning om att det hela var så seriöst som det faktiskt var. Där fanns säkert 15 lag till med lika många familjemedlemmar i varje. Alla hade sina egna specialdesignade dräkter och korta fula klubbor. Synd att jag mådde så dåligt. Det såg verklige riktigt kul ut, och Kanter hade behövt mig. Jag är en släkting, en släkting som inte förstår riktigt allt som sägs.
Efter turneringens slut (den här historian kommer icke förtälja hur det gick för Kantrarna) gjorde vi ett besök på en mysig restaurang. Et långt bort hade dukats upp för oss på innergården. Tänk att man redan kan sitta utomhus hela kvällen! Riktigt flott mat serverades. Till förrätt blev det tunna skivor av kalvrostbiff, varvat med en kräm gjord på tonfisk, toppad med gräslök och tomat. Till huvudrätt slog jag till på en liten gryta med vitlöksfrästa gamba's och en blandning av olika stekta grönsaker. Som dessert fick jag en gråtande Skye i knät, som tyckte att vårat äventyr hade pågått i allt för många timmar. Jag kunde inte mer än att hålla med, och lämnade restaurangen med ett muntert leende på läpparna. Jag gissar på att jag var minst lika trött som småttingarna när vi äntligen klev innanför dörren på Terchelling 51.

Idag (fortfarande lov) vaknade jag konstigt nog före barnen. Min blåsa tvingade mig ner till toaletten, och då var kalabaliken ett faktum. Trodde jag. Skye var sjuk. Trodde hon.
Skye var sjuk. DJ hade tagit ledigt för att gå med henne till doktorn. Monstret var Monstret. Jag var tät i näsan. Vi hade en bra dag. Skye var inte sjuk. Vi gick till parken (Monstret cyklade). Skye ramlade av gungan - började skrika. Monstret ramlade av gungbrädan - började skrika. Emma fick ont i huvudet av allt skrikande - började skrika. Emma såg en tågsplashad varelse som dessutom var tillagad av solen - klyktes * 5 000 000.
Vi åt corn flakes och påskägg. Jag målade naglarna och pratade med Erica. Jag bad Zoë om tips - tack Gud. Vi blev rädda för de stora killarna och tog en annan väg. Nu ska jag se på Audrey Hepburn och äta holländska strawberries. Ni vet väl att de är de nya svenska? Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar