Sidor

måndag 27 augusti 2012

tredje milen

Ojoj. Tredje inlägget innan kl 10. Inte illa pinkat.
På tal om urin, var jag pga kissignödighet, vänta en extra halvtimma innan jag kunde ge mig ut i löparmundering. Ja, gårdagens vätskeintag var över det normala. Dags att bli en vattendrickare igen. Återgå till vårens normala med andra ord.
Rundan gick bra föresten. Sprang min önskade mil och kände att det gick lättare och lättare, motvind till trots. Det blev en tur i Majorna, med avslut hos Mamma på Danmarksterminalen. Dit anlände jag samtidigt som en fräsch fruktkorg kom på plats. Yum!
 
Även om jag inte hade några ambitioner att slå mina två föregående milar tidsmässigt, blir ju endomondo-tanten en sporre att lägga på ett extra kol. Stannade (dessvärre) på en liknande tid och satte alltså inte något nytt PB. Lika glad ändå. Har inte tappat det. Kan!
 
Och vädret då? Helt freakin´fantastic! Lagom temp, sol i ögonen och lite vind. Motvind längs kajen de tre sista kilometrarna dock. Men löste dem ändå på sex min var. Win.
 
Vad förtjänar man nu om inte en sallad från Briggen? Yeah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar