Sidor

onsdag 1 december 2010

broken rules


Under tiden jag julstökade i morse, passade Sofus på att bädda ner sig själv i min säng. Trots att han vet att mitt rum är förbjudet område, gosade han som Satan mellan mina lakan. Fin herre det där!

För att inte bli för stressad när det börjar nalkas jul, har jag redan börjat pillra runt i köket med diverse julbak. Idag förvandlade jag mitt favorit-kladdkake recept till en julkaka, en vanlig Svensson bara kan drömma om. Återkommer säkerligen med recept på detta mästerverk. Dessutom gjorde jag en riktigt saftig mjuk pepparkaka i min oanvända loppis-sockerkaksform.
Jag stuvade också ner hemmagjort chokladpulver i finfina plåtburkar jag norpat hemma hos farmor, och fejjade runt lite med dammtrasan och sugaren.

Det blir förmodligen inget gymmande för min del i morgon heller. Jag är tät i näsan och har ont i halsen. I huvudet är det ett fasligt ajaj som försigår och orken räcker inte långt. Allting är ansträngande. Tyvärr måste jag vänta ända till på söndag med att ha vilodag. Det blir tufft.


Lite adventsmys har fått flytta in vid mitt sovrumsfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar