Sidor

tisdag 30 november 2010

några ord om sådant som aldrig sker

Jag är tjejen som sover i halsduk för att inte bli sjuk. Det var så himlans längesedan jag kände mig ens lite dålig. Men nu har det smugit sig på. Lagom till att Erica skulle visa hur man får biffiga armar och mindre gäddhäng. Lagom till att man borde börja förbereda kroppen på adventskalender-choklad, glögg och risgrynsgröt. Nej, en förkylning kommer aldrig lägligt. Men alltid när man allra minst önskar den. Jag vill inte hoppa över några träningspass. Särskilt inte när jag ändå tänkt dra ner på dem. Jag vet, det låter galet. Men jag måste om jag ska hinna jobba, julstöka och inhandla diverse julgåvor innan julafton faktiskt står på farstun.
Jag vill heller inte ligga sängbunden (eller ens sitta fast i lägenheten) när det är så mycket mysigt som försigår på utsidan.
Äsch, precis som om jag skulle bli sjuk. På riktigt. Sådant biter aldrig på mig. Nej, halsduk i natt också, sedan får det vara prima skinka med den här tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar