Sidor

tisdag 2 november 2010

a saturday night history

Det tog mig en nedrans tid, men nu äntligen har jag fått smusslat in lördagshistorien i datorsystemet. Min lille vän börjar bli lite till åren, därav allt slit.

Hur som helst gav jag och Marie varandra ett litet uppdrag. Inget märkligt alls. Eftersom vi båda är Halebop-användare, hade vi gratis mms hela lördagen. Det passade ju utmärkt, eftersom vi skulle på två olika fester, i två olika städer. Uppdatering kvällen lång. En bild säger mer än 1000 ord. Vissa skötte uppgiften lite bättre än andra.
Här kommer i alla fall min version av kvällen. En vacker dag hoppas vi på att även Maries lördag får se solens strålar på min blogg.

17.45
Jag har sminkat klart mina ögon och upptäcker till min fasa att jag skelar som Satan!

18.06
Smink och hår är klart. Jag tar på mig min äggklänning och letar upp ett lite mindre skrämmande ljus än badrumslampan.

18.58
Jag och Emeli har anlänt till Robins födelsedagsfest som hålls hemma hos Linnea. Vi får äta pastasallad från prinsesstallrikar. Fint!

19.10
Linnea skulle se ledsen ut. Kommer inte ihåg varför. Men visst är hon gullig som putt?

20.12
Dag för tårta. Brandlarmet går och alla blir helt till sig.

20.20
Marie mms:ar en bild som visar på att hon tagit sig ur soffan. Vi skickar en våg.

21.04
Erica ber mig komma ner och öppna porten. Äntligen!

21.34
Erica visar varför man bör undvika att mucka med henne.

22.14
Robin vill inte att det ska finnas några oklarheter om någonting.

22.23
Det här är bara en helt vanlig pose-bild på erica och Simon.

Vi kommer in till krogen och Robin lyckas med en gång få en brud på kroken.
De ville visst ha hjälp med att komma loss, men jag missuppfattade det hela och fotade i stället.

02.08
När jag kommit hem upptäcker jag att jag gått omkring med vardagsrummet på låret.

02.08
...och att jag antagligen är den blötaste och tröttaste på hela jorden.

1 kommentar: