Sidor

lördag 27 november 2010

where you end and I begin

Var lite för mesig med vikterna på pumpen idag, men passet kändes grymt. Fick sådan energi. Ja, den varade ungeför tills jag steg på bussen. Somnade nästan stående. Trots 8 timmars sömn i natt. Det känns bra när man lärt rutinen, och att vi kommer köra den ett tag framöver. Då får jag en chans att luska ut exakt hur mycket jag kan köra på stången utan att avlida.

En hållplats innan jag ska av, ser jag Marie längst bak. Trevligt att ha följe mellan Sannegården och Nordvik. Hon var bakis och hade cravings på kålsoppa, så det blev Coop med en gång. Inne i affären bestämde vi oss för att dissa spännande hemmafester och ha myskväll i stället. Med godis. Och Dexter.

Men först skulle jag träffa min kära mor på stan. Vi skyndade mellan några affärer, bl a Åhlens där vi mötte Peter Siepen i egen hög person. Sedan tog vi en kvällsfika med sallad och laxmacka på Franska, Vallgatan. Det är stort men mysigt ändå. Och vem vill inte se cafébiträden i fluga och vest? Stiligt.

Efter fikan var det dags att bege sig till Tyska kyrkan för julkonserten Änglaljus med John Kluge, Louise Sjöstedt, två brittiska tenorsnubbar och kören Loud and Proud. Det var vackert. Tills den självgoda Kluge började muta oss med julklappar om vi sjänkte pengar ntill organisationen Friends. Gåvan? Hans singel Tonight på CD. Nja. Just Kleuge hade jag inte valt som dekoration i min julgran, oavsett en fin röst. De andra dock, opererade så det gjorde ont i min nyfödda operamuskel.

Nu är det waaay over läggdags. En viss Martini tyckte att jag borde arbeta på min lediga lördag. Och vem säger nej till caféjobb en lönelördag? Nice!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar