Sidor

fredag 12 november 2010

we don't talk about it

Jag kan inte minnas mig att jag någonsin vaknat upp till en gråare dag än den här. Hämtad från en skräckfilm, det är vad den är. Hur ska det här gå? Partyfredag och allt.

Just nu saknar jag varända millimeter av Holland.

Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska äta till frukost. Då är det tur att kaffet tar lite tid.
Personen med beslutsångest sitter framför datorn i full sovmundering. Inget var för varmt och svettigt i natt. Nej, allt var svinkallt. Varända lem, varända strå. Spenderade till och med en tid med huvudet under täcket för att försöka få upp värmen. Sätta på elementet? Jag? Tror fortfarande stenhårt på att jag är världens varmaste person, och kör alltså med avstängda värmekällor. No elkostnad. Med andra ord; no miljöhot.
Att hålla igång blodcirkulation med hjälp av träning, värkar vara bästa metoden.

Med risk att vara tjatig; Sitter här och beskådar mina händer igen. Torrheten håller liksom till på fler ställen än i handflatan. Fingertopparna t ex. Detta utgör ju en ganska så stor svårhet när det kommer till linsgnuggning om kvällarna. Rengöra linser med sandpapper?
Hoppas verkligen att de nya linserna jag testar nu, kommer fungera att sova i. Då behöver jag bara ta ut dom en gång i månaden, alltså när jag ska sätta i nya. Score?

Innan arbetet idag, ska jag köra ett pump-pass. Hoppas på sådan där härlig träningsvärk i rumpa och lår igen. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar