Sidor

söndag 28 november 2010

fungerar

Det är söndagkväll och vitt på marken. Det är första advent och jag har jobbat i 10.5 timmar. Jag hade sällskap till jobbet i morse. Kan man få en bättre start på adventarna än så?

Linda höll mig även sällskap efter mitt in-hoppar-pass igår. Myskvällarna avlöser varandra. Vi dippade grönsaker i yoghurtsåser och frukt i kesella. Till detta fantastiska lördagssnacks underhöll vi oss med Linas Kvällsbok på stora nya TV:n. Med magarna fulla av nyttigheter, somnade vi som stenar under tjocka täcket och vaknade av två små telefonljud när plikten kallade.

Även denna kväll har jag myst. Den här gången med Marie och Dexter. Några lussekatter, skumtomtar och glögg fick så klart också plats i soffan.

Åh vad trevligt det är. Just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar