Sidor

tisdag 23 november 2010

about nothing

En varm dag är nu till ända. Ja, min kroppstemperatur har varit ovanligt hög. Måste bero på yogapasset vid lunch. Det gjorde mig i alla fall så avslappnad att jag somnade som en sten på en hård soffa i källaren. Jisses! Tuppluren gav mig ett märke under ögat som matchade finfint med mina rosiga kinder. Men vem bryr sig om ångande ansikten, när det finns kletiga väggar som ska skrubbas? Klättrade som en apa, gjorde jag. Kom åt smuts som inte tagits bort på Gud vet hur många år!
Tre glas pepparmintste fick jag i mig under passet.

Och ni som trodde att jag hade något spännande att förtälja denna afton, kan jag ju upplysa om att så icke var fallet. Det känns dött på äventyrfronten just nu. Det här var ingen rolig månad. Alls! Jag önskar mig en ny i för tidig julklapp. Visst har den haft sina ljuspunkter här och var, men seriöst. Hade jag vågat anända så grova fraser som Linda, hade jag kanske sagt: "Jag pissar på november!".

By the way. Smög omkring bakom gallret på Lanvin för H&M i Nordstan. Kände mig lite som en skurk bland alla fjädervestar, pälskavajer och galna tyllklänningar. Varför? För att typ fem miljarder securitas-vakter patrullerade runt och fnös om någon petade på ett plagg. Töntigt! Det är inte diamanter som säljs på världens största budget-klädaffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar