Sidor

måndag 8 november 2010

about unfairness



Hemkommen och nyduschad. Ute är det iskallt och mörkt, men i mitt kök doftar det saffran och kanel. Saffranen kommer från tekoppen. Det är Kahls röda julte. Rooibos Julte - begränsad säsong Ä2468 Rooibos, kanel i bit, hel kardemumma, hel kryddnejlika och safflor-blommor. Smaksatt med vanilj, grädde, kanel, kardemumma, kryddnejlika, ingefära och svartpeppar. Luktar och låter roligare än det smakar. Kan också bero på att jag inte är inne i en av mina teperioder just nu. Eller att det är min andra kopp för dagen. Hur som helst är jag glad för min gåva, och för kursen.

Kaffekursen på Kahls rosteri var himla trevlig och intressant. Jag tror nog alla fick lära sig något de inte redan visste. Förhoppningsvis har vi övat upp våra skills, så att vi kan bli bäst i stan' på kaffe.

Efter att jag hängt lite i fönstret på cafét, begav jag mig till gymmet och ett stenhårt pump-pass. Benen skakade gott efter lite för tunga och lite för många utfall. Härligt. Det är så det ska vara.
Nu önskar jag mig utmattning i själen och att få somna tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar