Sidor

söndag 19 december 2010

Efter regn kommer solsken och efter snöstorm kommer mera snöstorm... och lite blixthalka. Ofta mår man mycket bättre efter att ha varit långt ner, och det är väl det jag borde fokusera på nu. Att sluta gnälla och hoppas på att det trots allt ljusnar. Besvikelser kommer och går. En del av livet, det är vad det är.

T ex. har jag en fantastisk hårdag idag. (Dock är det ingen som får chansen att skåda detta, fail!)

Jag har också kommit till ännu en insikt. Julen och allt som hör detta fenomen till, är absolut ingenting för mig. Det betyder att jag kan (om jag får lust) droppa två högtider. Att stryka både jul och nyår ur kallendern hade ju varit nådigt mot plånboken.

Jaja. Här står jag med sju sorters julgodis och inte en ända sugen unge att läska. Jag är obotligt trött på pepparkaksos i hår och stickade tröjor och sockersveda i gommen.

Det är inte ofta man känner behovet av att bli av med något innan man välkomnat det. Tur är väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar