Sidor

tisdag 14 december 2010

vem kallar du ost?


En ledig måndag spenderas bäst med likasinnade. Därför mötte jag upp min favorit i Nordstan för lite finklädesprovning, Lucia-fika och allmänt mysande. När vi tröttnat på att brottas med julstressade människor åkte vi till min favoritaffär - Kvantum Sannegården - för att handla middagsmat. Couscous- och svampfyllda auberginer slängde vi ihop. Kanske inte i en hast.
Efter maten tittade Marie plus respektive in och försökte få med oss på ölhäng. Ena halvan ville också laga vår trasiga skåplslucka med silvertejp. Jag tackade nej. Till båda förslagen. Jag och Linda föll för frestelsen vi inhandlat åt oss själva - ost och kex. Till detta (premiär-såg Linda) underhöll vi oss med Interview With The Vampire.

...och ibland kan det bli för mycket även av det goda.

Idag lyckades jag lura med mig Linda till yogan. Härligt! Det är alltid trevligt med sällskap.
Efter ett inte-så-svettigt-träningspass var det dags att arbeta. Stänging. Mycket folk. Mycket disk. Mycket focaccia.

Nu är jag kind of slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar