Sidor

söndag 5 december 2010

O chants de fête


Det är vi som är de lata. Jag och Sofus. Det är vi som aldrig går ut.
Jag tog mig ur sängen i alla fall. Rostade mig ett par valnötsmackor och drack en kopp te. Men där tog det inte stopp. Jag fortsatte med att baka julgodis nr 4 och 5, slog in lådor i fina papper, skrev julkort och pyntade lägenheten med söta små lampor. Nu sitter jag nedbäddad under en filt i soffan och opererar mig i mörkret. Det blir liksom djupare och finare då. Sofus gör det samma. Fast jag tror inte han gillar musiken. Han har stoppat huvudet under den tjocka magen och försökt trycka in tassen i örat.
Förhoppningsvis kommer min vän hem snart. Jag vill gå till coop och handla något saltigt att äta till middag. Ja, innan det är dags för adventsmys deluxe så klart.


Och för den stackars personen som sliter sitt hår över ovetskapen om hur jag spenderade min lördagsnatt, kan jag upplysa om att den tillbringades med Linda i ett snöigt Göteborg. Drinkar på Puta Madre (dit jag för övrigt skulle kunna flytta in vilken dag som helst, för att få dricka perfekt amaretto sour ur låtsaskristall), öl hos bönderna och toalettbesök på Andra lång.
Efter två missade bussar med 25(!) minuters mellanrum, alltså 1 timmas väntan, fick jag mig en kick som hette duga av för mycket på för lite.
Glad att jag kom hem, hel och hållen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar