Sidor

lördag 25 december 2010

juldagssysslor


Yo! Jag firar inte juldagen med mina vänner. Inte heller med familjen. Inte ens Sofus får njuta av min närvaro. Nej nej. Jag är alldeles alldeles ensam.
Efter en iskall tågresa (ja, i väntan på i alla fall), traskade jag med mina julklappar från Eketrä till hemma. Det gick ju bra det också. I stället för att göra mig en kopp varm choklad, blev det en het proteindrink som fick värma upp mig när jag kom hem. En dusch på det och jag landade pladask i soffhörnet. Nu är det bara mys som står på schemat innan det är dags att gå till sängs med mitt Yoga-magasin.
BTW den rekordeliga julcidern med smak av äppel och kanel är alldeles lagom julig och släcker törsten utan att vara så där sötsliskig. Nåja, lite slisk kommer man inte ifrån.
Den här hemmakvällen är inte självvald utan påtvingad då jag nu för tiden är såpass vuxen och mogen (läs tråkig och klen) att jag inte pallar arbeta dagen efter en utekväll. Är det så det är, ja då får man glatt slå sig ner i soffan och titta på Kungens tal och Stjärnorna på slottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar