Sidor

fredag 24 december 2010

en riktig jul


God jul allesammans. I det Hellbergska hemmet har stämningen varit på topp men avslappand hela dagen. Vi började som vanligt med en grötfrukost följt av en tur till kyrkan, som bjöd på det gamla vanliga - julevangelie, falsksång och en eldlåga från födelsekyrkan. På utvägen fick vi glögg som var så het att det kanppt gick att hålla i muggen.

Någhon var tvungen att vässa finkniven.

Mamma och pappa var galna och kärleksfulla på beställning.

Dagen har fortgått med snöpromenader, julamat (pappa gjorde den godaste janson och har lovar att ge mig receptet!), allas vår Kalle Anka och paketöppnande.
Jag är supernöjd med alla mina klappar. Och min julafton.
Vet ni. Jag är inte deppellidepp längre. Vinden har vänt, och kanske kanske blir allt så satans fantastiskt som det skulle ha blivit från början.
Nu ska vi spela spel innan långfilmen på TV börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar