Sidor

onsdag 15 december 2010

bitter-sweet

Gud i himlen vad jag inte längtar efter när klockan ringer i morgon 05.45. Buss-Satan dök ju så klart inte upp när den skulle, och det är ju alltid extra kul när man dessutom har jobbat över.
Jag är helt slut i kroppen efter att ha stressat runt hela dagen. Att städa en trea må låta trevligt, men rackarns vad det tär på nerverna. När jag var klar med putsandet och fejandet kunde jag inte hålla mig ifrån att motionera litegranna i alla fall. Jag power walkade till jobbet. 50 minuter tog det. Förstår ni hur snabb jag är?
Den rundan höll mig varm precis hela dagen. Igenom focaccia-tillverkning och det återkommande moppandet.

Nu har snöstormen börjat ser jag, och det är dags för mig att sova. I morgon väntar arbete, styrketräning och tvätt. Hoho. Snart är det fredag, och det kommer vara den bästa dagen i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar