Sidor

onsdag 8 december 2010

the town where everybody is in love



Gardinkatastrof. Av allra högsta grad. För ca sex månader sedan köpte jag ett par beigha längder på indiska. Ända sedan mitt i våren har de där gardinerna legat i ett skåp och väntat på att få hängas upp. Anledning? Mitt rum har saknat gardinstång och jag är helt lost på området.
Hur som helst gick jag till Hemtex och köpte mig en stång idag. Nice. Och hur fick jag upp den? Jo, jag började så klart från grunden. Att ringa Erica. Vilket håll ska krokarna sitta på? Hur får man borrmaskinen att rotera åt andra hållet? Ska pinnen ligga i böjen? Upp kom den. Efter många om och men.
Förargelsen trädde i verket när jag upptäckte att jag bara köpt EN gardinlängd. Sex månader. Undrar om de finns kvar. Annars kanske min önskelista till tomten borde få lite påökning.

Det är inte bara klappar till mig själv jag fått tag på idag. Nähädå. Jag är så gott som på snudden till helt färdigshoppad inför kommande helgdagar. Tre timmar i ett förälskat Göteborg gav mig åtta överfulla kassar.
Tvättat har jag också gjort. Den här gången gick det smärtfritt.
Jag trotsade tand Gredelin och min blodförlust och gav mig ut på en 35-minuters power walk i det underkylda regnet. Underbart. Jag mötte typ 58 par som höll varandra i handen. Fint.

Nu ska jag göra en varm proteindrink och baka muffins. Det var en evighet sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar