Sidor

måndag 10 september 2012

Världens godaste proteinfluff och lite prat om måndagar

Vilken bra dag jag haft. Precis i min smak. Var på en föreläsning med en ny lärare som var grym. Jag kände mig grym. Sedan blev det sopplunch med mamma på Pustervik. Värt. Tre sopper och vörldens godaste macka. Passade på att köpa biljett så jag kan se finaste Yeasayer nästa vecka. Underbart att få pryda väggen med en awesome plan igen. Gick också förbi bokhandeln och inhandlade de sista två böckerna till kursen. Aj aj aj i plånboken.
Nu på kvällskvisten blev det träning med Linda. Körde cross trainer tills svetten sved i ögonen och droppade från hakan. 30 minuter med två riktiga pulstoppar. Efteråt styrketränade vi bröst och mage. Fick till många bra lyft i olika övningar. För magen har vi redan utvecklat ett fungerande program som känns dagen efter.
Jag blir nervös och osäker av allt folk man måste samsas med vid den tiden. Värdelöst egentligen. Imorgon går jag solo till förmån för friheten. Inte fy skam att mysa runt ensam i gryningen inte. Föredrar dock att ha med mig Linda. Vi lyckas riktigt bra ihop.
Jag vet inte hur intresserade ni är av proteinfluff egentligen. Men sitter någon på en påse vaniljkassein så är det här ett hett tips. Kanske det godaste i fitness-käk man kan komma. Definitivt det godaste fluffet jag gjort. Och det har ju änna blivit en del.
Så: Vaniljkassein blandat med kallt kaffe (jag använde decaf) till en tjock gegga. Ta lite kaffe i taget, så det inte blir för löst. Det här fick stå i kylen medan jag hängde på gymmet. Vispa sedan med elvisp så länge som du orkar. Kanske fem minuter. På slutet blandar du i ditt godaste. T ex hackad mörk choklad (85%-ig) och rostade och saltade mandlar, valnötter och hasselnötter. Även en klick crunchy jordnötssmör åkte ner i min smet. Som dessert. Fast nyttigt. Fast gudomligt. Fast utan skuldkänslor. Fast ååååååh. Ni fattar!
 
Nu tror jag bannimig det är dags att läsa istället för att skriva. Klockan ställs på 6 imorgon också och jag ger åttatimmarsnatten ytterligare en vända. Kanske är det vad jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar