Sidor

måndag 17 september 2012

en liten hemmakväll

Hej på er!
Är i full färd med att försöka uppdatera mjukvaran på min kära iFån. Den lever fortfarande kvar på det gamla 11-talet och har således inte tillgång att före mig med studentmail eller senaste versionen av spotify. Om jag löser problemet är dock fortfarande en nöt att knäcka.
Dricker kaffe undertiden. Fritt från koffein. Perfekt. Fritt från mjölk också. Eftersom jag skjutit upp matvarushopping flera dagar i sträck. Tur man har en mamma som bjuder på måndagslunch, och en arbetsplats som langar middagssallad. Imorgon så! Tänker mig en tidig storhandling med inkluderad flaskpant. När tvättmaskinerna rullat klart vill säga.
 
Dagen har gått i pluggandets tecken. Timmar på biblio med näsan i kommunikationsboken. Och föreläsning med gladaste kvinnan. Allt hon säger låter vettigt. Fortfarande. Himla redo och pepp för hemtentaskrivande. Måste. Bara. Läsa. Ut. Tjockisböckerna.
 
Gymmade i morse också. Försökte planera tiden för effektivast resultat och tänkte lägga konditionsdelen nu ikväll. Insåg dock under uppvärmingen att jag inte var så frisk som jag trodde, och stök skiten från det mentala schemat. Där av hemmakväll. Lovade Amanda icke-pluggande. Något jag tänker hålla. Ska försöka reda ut mitt tekniska nystan och lägga upp en pennigabudget inför kommande månad. Låter töntigt.
 
Sedan ska jag nog unna mig att se den där konserte igen. Och ta mig en till kopp kaffe. Ikväll älskar jag att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar