Sidor

söndag 30 september 2012

be awere

Söndagen och timmarna strax innan vecka 39 ska bli vecka 40 (chansar egentligen hej vilt här!?
Har inte varit så värst upptagen i helgen, men ganska så nöjd med att vara bloggy-anonym. För den intresserade startade jag med ett jobbpass på cafet à la lönehelg i fredags. Tätt följt av en after work på Hard Rock med Linda och hennes crew, samt en påhälsande och grymt saknad tvilling nr 1 med tvilling nr 2. Hade suktat efter veggieburgaren sedan jag fick sätta tänderna i en i Egypten förra vintern. Självklart var receptet utbytt. Från när? Sedan FÖRRA veckan! Hur som var den god. Efter mat och bärs, blev det bowling och bärs, och efter bowling och bärs blev det dans och bärs. Klämde in en liten chitchat med Marie däremellan också.
Då natten blev lång, blev således lördagen desto kortare. Många timmar under täcket och exakt noll rader kurslitteratur läst senare somnar jag för gott (lördagstänkt alltså!) och vaknar utvilad som ett litet djur i morse. En perfekt morgon för utomhusaktivitet och jag väljer den mesigaste av dem alla: Power walk. Oh well. På pricken 60 minuter och faktiskt ganska svettigt. Utan någon som helst föda i kroppen. Det var ju meningen att jag skulle spara mig till helgens höjdpunkt... och nu ni som gillar insta-mig och tror att jag är all about nyttigheter. Ni får kolla bort ett slag, för det här kan bli blodigt.
Le höjdpunkt är nämlgen en synonym till brunch-dejt med Vanja. Vi valde Lilla Linné idag och känslan som infann sig var en blanding av höst och midsommar. Svampsoppa och sill alltså. Och ja, jag åt ungefär allt det där. Inklusive säkert min egen vikt i ännu mera ost. Och en våffla med så mycket grädde att min bordsgranne var tvungen att utbrista sig i onödiga kommentarer. Periodisk fasta no more!
Har myst med läroböcker och överstrukningspennor resten av dagen och avslutade nyss med 70 min yoga- tema balans. Perfekt för mig och Linda som lovat varandra att öva på det här i höst. Lugn och harmoni i lilla lyan ikväll. Nu blir det varm dusch och sedan är det väl återigen dags att vila ögonen. Snart ringer alarmet igen och då ska jag vara redo för nya fräscha 40 (eller var det 39?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar