Sidor

lördag 22 september 2012

helggladheten

God morgon och välkomna till helgen. Själv kommer jag att spendera mitt veckoslut framför datorn. Precis som Lou Lou. Äsch. Vem behöver vara ledig när man kan mysa i en lässal?
Sitter och försöker motivera mig själv med en kopp starkt kaffe. Motivera mig till att skriva. Motivera mig till tagga gymmet. Enligt min gym-kultur måste man sova länge på lördagar. Helst till 8.45. Töntigt tycker jag. Hade gärna varit färdigtränad vid 9.
Måste återigen nämna hur glad jag är i att träna med Linda. Får överaskningar i form av träningsvärk varje gång. Idag sitter den i stjärten och det känns kul att gå runt och spänna/slappna av hela tiden!
Så vad fick jag för fredagsmys?
Var himlans blöt och kall när jag kom hem igår. Ville mest duscha varmt och länge, för att sedan bädda ner mig under tjockistäcket. Satte på konsrten PLUS intervju med Annika istället. Finaste människan på hela jorden.
Hann bara kuckelura i min ensamhet en pytteliten stund dock, innan det var dags att träffa Charlie på the dating place nr uno. Har bara druckit te där innan, men vi förälskade oss verkligen i inredning och stämningen den ingav, så vart tvugna att återvända. Det är viktigt att promota ställen man tycker om, så snälla: Lägg det här på minnet---> Phillies Étage på Linnégatan. Vi köpte erbjudandet skaldjurspaella och vin för fjuttiga 129 kr. Och det här var riktigt fina grejer. Ni vet så där bra så att man funderar över varför man skulle äta någonting annat. Någonsin igen. Att hela taket blommar, och att det hänger eleganta (porriga) underkläder i hörnen, gör ju inte direkt att man blir ledsen.
Okej. Har du vitlöksskräck kanske du ska hålla dig undan från paellan. Vi åt nog en hel. Var.
 
Nej, vad säger ni: mer kaffe och sätta igång med pluggiplugg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar