Sidor

söndag 9 september 2012

söndagsbestyr

Utanför mig skjuts det raketer. Och så luktar det eld. Och är kolsvart. Det är verkligen "den tiden på året" nu. Eldningstider alltså. Inte nyårsafton. Höst.
Jag har lagat ugnsbakad zucchini med ost och sweet chili-fyllning. Vilken fest! Tror jag kommer gå över mer och mer till varma rätter framöver.
Dock var både mellanmål och kvällsmål av den lite kyligare varianten: En smoothie på persika, hallon, mango, vanilj, agavesirap och kokosmjölk, sällskapat av en varm chokladproteindrink med lite koffeinfritt snabbkaffe i. Det blev dessutom två koppar till av den varan, minus proteinpimpet, undertiden jag plöjde undan lite kurslitteratur.
 
Har haft en himla fin och lugn dag. Som plåster på all aktivitet tidigare i veckan. Dags att dra ner tempot för att inte hamna i magkatarrsträsket igen. Men inte allt för mycket. Då somnar jag stående.
 
På tal om - dags att knyta sig. Eller i alla fall bädda ner sig med en vanlig bok och Temper Traps gamla album. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar