Sidor

tisdag 11 september 2012

bibliotek, couscous och prioriteringar

Jahapp. Här har man spenderat sextalet timmar idag.
Med paus för lunchlådan så klart. Enda breaket.
Fullkornscouscous stekt i purjo och vitlök, kokad i buljong och blandad med tomat, äpple och kikärtor. Rest-zucchinin med ost och sweetchili. Tillsammans med en sås på rökt fetaost, majon och basilika. Jo tack. Höll mig till nu när det har njutits av årets första svenska äpple med jordnötssmör.
 
För att återkomma till plugg-spåret så är jag lite skakis över hur mycket litteratur som faktiskt fortfarande finns kvar, all den tid som ägnats åt läsning till trots. Två böcker ska vara utlästa till på tisdag och då tjuvstartade jag ändå med den ena innan vi ens börjat. Man kan alltså inte vara nog duktig.
Tycker ännu det är gött dock. Så ingen klagan från andra sidan skärmen. Lite orolig bara. Har tagit på mig lite för många arbetspass den här veckan. Men vet ni. Jag tänkte skära ner på träningsrutinen lite. Och då menar jag hoppa över pass. Inte korta av dem. Hej vad det går!
 
Dags att trixa fram en matlåda inför imorgon, för snart blir det promenad och te-mys i Slottsskogen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar