Sidor

fredag 14 september 2012

soppan och mörkret

God morgon kära! Jag vart nästan uppe med tuppen idag. 5.30 kändes mer vettigt än 05. Ätit gröten. Druckit kaffet. Tänkte bege mig till gymmet när de öppnar och dra igenom den sista muskelgruppen för den här veckan. Egentligen har jag kladdat ner löpning som lördagsaktivitet i kalendern. MEN den här förkylningen var verkligen ingen man leker med, så jag får nog snällt hålla mig hemma. Eller ja. Hålla mig på biblio då så klart.
 
Det regnar ute. Tror jag. Solen har inte gått upp än. Inte ens lite. Det var längesedan...
 
Sopptorsdag med Monique var lite som en bromsmedicin. Eller vitaminkick. Nu är det slut på roliga inslag i vecka (vad det nu är för nummer på den här veckan). Vi åt butternut-soppa med svarta bönor och tjock yoghurt. Bra för halsen, bra för hjärtat (grädde!!) och bra för själen.
 
Jahapp. Det var väl det med det. För övrigt drömde jag att jag fick en bebis att ta hand om. Den skrattade hela tiden och var ganska söt. Men nä. Nu bör jag packa inför dagen. Hare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar