Sidor

lördag 29 januari 2011

kvällen då allt hände

Fredag kväll. Utan tvekan den roligaste natten i år.
Jag och Carro körde, i vanlig ordning, en-stängning-en-öl. Visserligen slutade det ju så klart med fler än en öl. Men det var liksom så det skulle vara. All in.
Vi började med att barhänga på den lille puben med de fina tavlorna. Där sänkte vi medelåldern med flera decennier och jag fick mig en rejäl egoboost. Och Carro ett vinrus.
Två glas senare tog hon med mig till den så kallade "köttmarknaden". "På Excet får alla ligga." Jo men visst. Kommer man med den inställning har jag svårt att tänka mig att någon skulle misslyckas. Alla var köttstycken.

Nu är jag ett stycke kött. En kotlett med fult hår. Sliten som en kamel. Den där klubben var nice. Riktigt kul. Och som vanligt när målet är att dansa, känner man sig fulländad när uppdraget är avklarat.

Idag blir det en lugn kväll. Funderar på att köpa något gott att tugga på i soffan. Något jag inte förtjänar. Det återstår att se. Nu ska jag dra på mig någon mjuk palta och ta bussen till jobbet. 8.5 timma på Baggen, sedan tar jag helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar