Sidor

torsdag 6 januari 2011

att känna sig lite finare

Grymt kul träningspass. Trots att jag var där ensam. Eller ensam var jag ju inte precis. Det var fler folk där idag än vad det brukar vara. Och detta var ändå precis efter öppning.
När jag blir nervös för att gå in i Coola rummet (fria-vikt-rummet), får jag lov att tänka på Erica. "Skulle Erica vara en tönt och inte vilja svettas med de stora killarna?" "Skulle Erica tacka nej till att jämföra muskler med 130-kilos-pojkarna eller överösta deras stön?" Nope. Hon skulle promenera rakt in och ägna sig åt sin grej. Inga fjanterier där inte. Så tänkte jag idag, och fick glatt samsas om hantlarna med en medelålders bodybuilder.

Mest av allt tror jag att jag gillade passet för att jag kände mig tuff i min nya outfit. Det är alltid roligare att träna när man ser nice ut samtidigt. Eller?
Jag försökte ta en spegelbild, men misslyckades ganska grovt, då mina armar skakade som asplöv. Men den här föreställer i alla fall baksidan på linnet, och det är den jag gillar mest.

På jobbet var det lugnt-kaos-lugnt-kaos-lugnt hela dagen. Vi kom ifrån en halvtimma senare än vanligt, men vad gör väl det. Allt är i sin årdning inför morgondagen, och tur är väl det. Det är ju jag som öppnar.

Jag hade tänkt hinna med ett bröst/jäddhängspass i morgon med. Måste släpa med mig diverse finkläder till gymmet, då kvällen bjuder på något så spännande som...Opera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar