Sidor

lördag 8 januari 2011

godispåsen

Gud vad min kropp tyckte att den förtjänade påsen med godis jag har bredvid mig i sängen. Smack sa det innan hälften var slut. Efter en lång och långsam arbetsdag med enformiga proteinrika måltider kan jag förstå suget. Chokladen försvann snabbast.

Nog tjatat om detta. När klockan ringde kl 9 i morse, förstod jag absolut ingenting. Gå upp? Vad skulle jag upp och göra? Jo just det. Jag skulle ju klä på mig varma kläder, slänga i mig lite frukost och en proteindrink och power walka till jobbet. Och detta gjorde jag. Långa kliv i duggregn och halka. Det tog mig 60 min från dörr till dörr. Dryga 6 km. 375 kcal.

Jaha ja. Nu ska mina tänder få tugga på de där sista kolorna som jag nu inte förstår varför jag la ner i påsen? Mad Men next.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar