Sidor

söndag 23 januari 2011

from Montréal to London

Äntligen vila. Äntligen! Fart och fläkt har varit temat den här veckan. Mycket att göra och lite tid. Men visst har det varit en bra vecka. Ohja. inget att klaga på där.

Så för att ge er en uppdatering på missade händelser;
Fredagen bjöd på sex timmars surprise-arbete på Baggen. Disk. Underbara statiska diskande. Världens diskar för lite. Efter en kort vända hemom, återvände jag till cafét med smutsigt hår, för lite after workande. Jag, Carro och Marie utforskade Lounge(s) båda barer och konstaterade att man antagligen skulle kunna bo på deras toalett. Flott som satan! Efter att ha nekat Maria att ta med sig jättespegeln hem till lägenheten, gick vi vidare till Babar och kastade några snubbar utför stupet innan vi styrde kosan hemåt.

På lördagen mötte jag upp Linda för lite gymmande i stan. Trodde det gick skit, men har träningsvärk i bröstet idag. Hem igen för att promenera, handla och duscha.
Nu var det dags för bio-mys med Monique. Med ögonbrynen rynkade ner till nästippen, bestämde vi oss för att peka långfinger åt SF:s alla dåliga filmer och fullsatta salonger, och i stället gå och se en b r a film på Hagabion.
Hjärtslag blev det. Och det ångrar vi inte. Verkligen inte. En knäpp film. Perfekt att se om du är sugen på att dö en liten stund av hysteriskt pinsamt asgarv.

Nice soundtrack av bl a The Knife. Och vackra människor. Så vackra.
För att mjuklanda efter föreställning och godismätta magar, avslutade vi kvällen på Notting Hill, mellan andra och tredje långgata, med ett glas rött vin. Även där puttade vi folk över stupet, men gifte oss också med ett gäng korta gay-män och kycklingar.

Den aktuellaste dagen började och slutade i cirkus. Hurtade till jobbet och fick genomleva första timmen med en icke ännu nykter chef. Svängigt värre! Resten av dagen gick jag på någon slags autopilot. Det ända jag kan tänka på är att städa. Jag vill STÄDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar