Sidor

onsdag 19 januari 2011

kärleksägg


Ungefär sådär öppnades min dag. Egentligen började den med torra linser, inställd buss och äcklig havregrynsgröt, men visst får man lov att romatisera sin vardag lite då och då? Hur som helst höjdes kvaliten på morgonen av att öppna cafét med Carro, dricka en mezzo på soya och få små kärleksförklaringar av hönorna. Det är inte varje dag man finner hjärtan i sitt frukostägg.
Att dagen sedan fortgick med påträngande dåligt humör utifrån, en lätt nedbrytning alltså, är en annan femma, då den snabbt byggdes upp till hel och fin igen när jag fick se mitt favorit-face of the week. Dagisbarnen ska tydligen leka av sig på sin fritid. Pyttsan. Ja, det säger jag allt.

Det blev en liten tripp till Actic för benstyrka innan det var dags att åka hem och duscha av sig os från diverse källor, och antagligen svett i lika stor mängd som ryms i Atlanten. Sedan var det bara att hoppa i jeansen och ta bussen till centralen där jag mötte upp mamma och sushin. Vi handlade ett magazin till mig, innan vi satte oss på tåget till Varberg.

Det är här jag befinner mig nu. Med rå fisk i magen och en fantastisk aha-upplevelse i hjärtat efter att ha sätt Mauros och Pluras kök på TV3. Seriöst, palla att inte bli full för kärlekens skull när man får se Plura och Håkan och Mauro och Håkan. Åh. Ja, alltså laga mat. Om man inte skulle få se dem laga mat. Då hade man kunnar skippa att bli full. Eller? Va? Fint var det i alla fall. Fint och bäst!

Om du bryr dig om mina ben, då kan du läsa vad de blev utsatta för på min andra blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar