Sidor

söndag 2 januari 2011

in med det gamla

Dagen som idag kallas söndag, har varit trevlig. Lite som en söndag brukar vara. Lite som alla dagar är när äventyr känns långt borta. Normal. Jag jobbade över två timmar på ett galet café för att sedan springa till gymmet och träna rygg och axlar.

Självklart har även mitt "nya liv" börjat nu när 2010 är dött och begravet. Nu snackar vi självklart kost, träning och hälsa.
Under dagen har jag stoppat i mig följande:
  • havregrynsgröt med banan och kanel
  • proteindrink på soyamjölk
  • ruccola/tomat/gurka/2 äggvitor/räkor/avocado/lök/keso-salladsröra med vinigrette
  • proteindrink på vatten

Nu borde jag engentligen få i mig lite kvällsmat men i mitt kylskåp bor bara onyttigheter. Så den här kardemumman blir betydligt tristare än...


...NYÅRSAFTON! Jag och Erica befann oss i en matkoma från kl 17.30 till ungefär när vi gick upp runt 10 på nyårsdagen. Inte konstigt då vår meny bestod av getost, ugnsbakad lax med dubbelosttäcke, råstekt vitlökspotatis och mjölkchokladpannacotta. Nåja, det var njutningsbart medan vi åt i alla fall. Och mysigt hade vi det, i vårt anti-firande. Finklädda upp till tänderna, med lockat hår och strumpbyxor, halvlåg vi i soffan hela kvällen. Jag lyckades somna ett par minuter under The Life Of David Gale, men vaknade lagom till Malmsjös nyårstal. Det var nästan så att vi orkade resa oss ur våra positioner för att kika ut på den upplysta himlen ovanför kyrkogården.
Fönstret vårat var inte långt ifrån att bli träffat av en vilsen raket.

Jahaja, det var min nyårsafton och min annandag nyår det. Nu ska här duschas ur gamla korkskruvar.

Och just det ja. Jag vill ju inte missa att få önska min allra finaste yngling i vänskaran med hennes favoritlåt. Grattis på 20-års-dagen Linda, min lilla Molntuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar