Sidor

tisdag 18 januari 2011

jag gömde mina drömmar precis där din axel blir till hals


Bara slit och ingen vila. Nu har jag nyss kommit hem efter en lång och oeffektiv arbetsdag följt av ett besök på gymmet. Är trött och hungrig, men har lovar bort mig på galej. Tur att man bara är 21. Då orkar man fortfarande dricka drink på en tisdag.

Försöker snabb-självtorka mitt hår, men det hänger och är fuktigt och fattar mest ingenting. Letar igenom min halsbandsknut och känner mig exra brudig när jag funderar över vad ett visst halsband säger om en person. Betsämde mig för pärlor-kedja-skinnband som funkar i alla väder och vid alla tillfällen.
Blir irriterad över att jag alltid lyckas tappa bort alla baksidor på mina örhängen, så att jag måste gå utan. Ja, om jag nu inte väljer de där med stora rosa fjäderliknande paljetter. Vilket jag självklart inte tänker göra.
Så är jag pissnödig också. Och lite pepp. Det är ju ändå tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar