Sidor

tisdag 9 februari 2010

Pickipickis kusins tonfisksås


jag har stått och gnolat i köket med all min ensamhet som sällskap. (Så är det när man har två upptagna päron, som inte vill komma hem till middag, hihi!)
Jag gjorde kusinens tonfisksås till fullkornspenne. Ja, inte min kusin så klart. Jag har ju ingen. Men det har däremot Tina, den insperarande ägaren till Pickipicki. Och han är en hejare på det här med tonfisksås måste jag säga, för det här blev himla gott. Och billigt. Familjens menyplanerare (jag) har bestämt att det här är en budgetvecka. Tänk vad roligt att billig mat kan bli så gott!

Jag tredubblade receptet och lade till en hackad morot, två hackade vitlöksklyftor och lite matlagningsgrädde. Ja, ungefär alltså. Och jippi. Varsin portion plus fyra lunchlådor till frysen.

Och pip pip. Där var det dags att ta ut muffinsarna som sprider underbar doft i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar