Sidor

måndag 2 november 2009

Rossini - unforgotten birthdays

Här kommer ett inlägg som egentligen skulle ha pubicerats för flera dagar sedan.
Jag var bjuden på tapaskalas lördagen innan Marie fyllde 20. Det bjöds på lyxig rossini -
alltså : bubbligt rosévin, jordgubbssaft och mixade jordgubbar.

Själva tapasen gjorde mig så mätt att jag trodde att jag aldrig skulle kunna äta igen. (Detta är ett väldigt högt betyg.)
Vi gnagde bl a på grillade grönsaker med parmesan, rödbeter med getost, honung och nötter, kikärtssallad, lufttorkad skinka, minikorvar och baconlindat fläskkött.

Tyvärr fick det inte plats så mycket av den underbara pinocchitårtan i min mage som jag önskade.

Ties.


Ties sjöng en sång för Marie.

Marie var så fin, så fin när vi begav oss ut i natten!
På den riktiga födesedagen åt vi en enastående indisk middag på den vegetariska restaurangen Golden Temple i Amsterdam. Åh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar