Sidor

tisdag 24 november 2009

Bohemian Rasberry Cupcakes


Okej, med risk att få er slita ert eget hår från era söta små skallar, kommer här ytterligare ett muffinsrecept. Efter gårdagens töntiga miniminisar har jag under morgonen försökt mig på en liten skara med jumbosar. Insperationen fick bli min favoritsmak från Ben & Jerry's som enligt beskrivningen är Vanilla Ice Cream with Fudge Brownies & Raspberry Swirls.

Till 6 stycken muffins modell amerikanska, behövde jag:
2 ägg
2 dl strösocker
2 dl naturell yoghurt
50 g smör
4.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
1/5 dl kakao
5 mini-mars-bars
frysta hallon

Ugnen ska vara på 225 grader.
Vispa ägg och socker poröst och blanda sedan i yoghurt och smält smör. Blanda mjöl, bakpulver, och vaniljsocker i en skål, innan du försiktigt rör ner det i smeten.

Du kommer få en jäkligt tjock smet! (Jag blandade ner min mars i smeten vilket var ett misstag. Forts. följer)


Min söta mamma har skickat mig finfina muffinsformar från kalasform.

Det är nu, tillsammans med hallonen, som du borde lägga i marsen. Varva smet med hallon och mars, men se till att allting är täckt av smet när du slänger in muffinsarna i ugnen. Annars är det lätt att kolan i marsen bräns på ytan.
Till min förfäran upptäckte jag att min önskelista utökats med en pryl, nämnligen en muffinsplåt för stora muffins. Alltså en plåt för amerikanska muffins.

För att de inte skulle säcka ihop helt under gräddning ställde jag formarna i en aluminiumfoliering.


Gräddningen sker i mitten av ugnen i 15 - 20 minuter.

Och vips har du bakat dig ett gäng Bohemian Rasberry's!
Knaprig utsida och kletig insida med syrliga hallon och rinnande kola.

1 kommentar:

  1. Dom muffinsarna såg ju sjuka ut :O
    Fyfan va gott...

    SvaraRadera