Sidor

måndag 9 november 2009

Mitt riktiga liv.
När jag blir stor ska jag flytta hemifrån. På riktigt. Jag ska bo i en lägenhet med utsikt, betala hyra och baka scones till frukost. Jag ska gå till jobbet klockan åtta och köpta en kaffe på vägen dit. Det är gångavstånd och jag gillar motionen. I december ska jag sätta upp smakfulla julgardiner i mina fönster och göra egen glögg på badrummet. Varje söndag äter jag pannkakor till brunch, med undantag för våfflor. I mitt skafferi ska det finnas minst tolv olika sorters mjöl och gryn. Frysen min kommer aldrig behöva avfrostas, för frost kommer inte att få plats bakom alla bullar och kakor jag bakat. Man vet aldrig när man får besök! I fotendan av min stora säng kommer det finnas en korg, där ska Azta ligga och sjusova. Doftljus, doftljus. De finns över allt i mitt riktiga liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar