Sidor

måndag 1 augusti 2011

ljuset i tunneln eller mördarsol

Under en värdelös natt sömnmässigt, lyckades (tvingades) jag ta mig igenom X antal mystiska kortfilmer och dokumenterer på kanal 2 och TV4+. Känns tryggt att veta att även den lilla bergs-stjärna-någonting-någonting-kolibrin överlever natten på hög höjd i Equadors bergskedjor, genom att sänka sin puls och kroppstemperatur från 36 till 6 grader. Duktig fågel.
Hade jag haft en aning om hur man gjorde, hade jag satan kylt ner mig själv i den här äckelvärmen. Vaknade i samma kudd-våldtäckts-ställning som hag lyckades somna i - fast med en spegelblank nos.

Sista dagen på näst sista passet. Till och med händerna gör ont den här morgonen. Och radion är tyst för att skona mitt stackars förvirrade huvud. Måtte den här båtturen gå fort. I alla fall fram till lunch, då mitt energiföråd endast blivit påfyllt med ett päron. Ett väldigt gott päron dock. Men magen knorrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar