Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Tjejen som simmade hem från krogen

Och den här dagen, som för övrigt tog sin start kl 12+, har inte bara fortlöpt under ulfighet. Den visade sig bli en sådandär efterlängtad glädjedag. Jepp, det stämmer. Jag är glad. J a g är g l a d. Jagärglad!

Men för att reda ut en del saker börjar vi med igårkvällen. Det som skulle bli ett glas vin på en uteservering med Monique, blev istället en helgalen kalasafton med fireball-shots, pingisdans och bratiga 18-åringar. Stundvis hysteriskt roligt. Överförfriskat. Galet.
Därav dagens ulfighet. Lulligt.

Till frukost dammsög jag upp mina trosor. Inte med flit såklart. Nu har jag legat på knä och försökt locka ut dem ur den äckliga påsen med hårstrån och smulor. Till det drack jag cola. Socker-cola.
Behövde ungefär fem miljoner gånger friskare luft än vad som just då fanns i mitt hem, så bestämde mig för att åka vagn till centrum. Shoppingdag skulle det bli. Tänkte jag. Med ditten och datten uppskrivet på inköpslistan i huvudet, gick jag in i närmsta affär och brände ungär allt jag hade på kontokortet. Vill också nämna att jag inte fick med mig något av tingen på listan. Skit också. Är i och för sig fnissglad över min stora erövning annyhow. Och så är jag glad över att jag har ett moln som säkert kommer att vilja gifta sig med mig snart. Det skulle vara en dröm.

Saknar min mamma också. Blev glad när jag fick höra hennes röst i telefonen.

Nu tvättar jag ungefär allting som är gjort av tyg. Gud vad jag tvättar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar