Sidor

måndag 15 augusti 2011

missade toa-båten



...och DÄR var sista dagen som sjöjungru avklarad. Klockan 18 gick jag av pass nummer fyra för att inte återkomma ombord på ett tag. Inte på riktigt i alla fall. Kanske kommer jag som studerande önska mig en extra slant någon dag och flippa några burgare bakom disken på stans absolut snyggaste bar.
Den gångna veckan har bjudit på ostabilt väder, vilket har resulterat i få gäster som vågar sig ut till oss på sundeck. Vilket i sin tur har lett till diverse galna lekar och upptåg. Ja, vi måste ju på något sätt få tiden att gå mellan toppmufflor och lunchraster. Är hur som helst nöjd med min sommar som sjöjungfru och kommer med all säkerhet sakna alla internskämt, mäss-desserter, livbåtsövningar och framförallt alla coola människor i besättningen. Då tänker jag speciellt på knäppare och knäppast.


Det har inte firats någonting under kvällen. Nej, jag tänker leva hälsoliv i morgon. Det innebär morgon-PW innan frukost och sedan ett besök på gymmet. Mitt hjärta klappar extra mycket då jag ser ett yogapass med min favoritinstruktör kl 12. Så satans jäkla nice. Jag taggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar