Sidor

lördag 6 augusti 2011

på samma gång



Med en något självironisk titel på det här inlägget kan jag rapportera att jag fortfarande ligger kvar i sängen. Min egen säng. Med rena svala lakan, tekakor med ost och en kopp kaffe. Nyhetsmorgon går på om hungersnöd i Afrika, ostrton och smyckestillvärkning, i bakgrunden. Mamma lämnade mig nyss. Hon spenderade natten här efter att ha kört upp med mig till Göteborg för en heldag/kväll av mys.
Vi började med middag och vin på finaste Tranquilo. Mätta och belåtna (och smålulliga) drog vi en shoppingrunda i nordstan. Utan kassar tog vi oss sedan mot Korsvägen och Ilcontro, för att njuta av rött vin ackompanjerat av piano.
Detta var en fin uppvärmning för kvällens egentliga syfte - Bridesmaids i Bergakungens VIP-salong. Innan vi slog oss ner i de underbara fotöljerna framför den vita duken, unnade vi oss ett bubblande glas Cava i baren. Filmen var för övrigt helt tragiskt rolig. Och då är jag ändå ingen komeditjej.

Nu ska jag slå ihjäl en himla massa timmar innan Erica hittar upp till mina bräddgrader. Det blir besök på gymmet, ICA och ölaffären.
Lyckades på något vis övertala min vän om en kalasnatt i Götet under våran lyxfrukost på Espresso house igår. Fint. Ska laga ihop en skaldjursgryta att bjuda henne på, för maximal energipåfyllnad.


Nu vill jag gå, hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar