Sidor

torsdag 4 augusti 2011

jag har sällskap

Det bästa av allt är att man inte hinner bli bakfull på sitt sommarlov. Under mor/dotter/Anette-dagen blir man serverad prosecco i väntan på wraps med grillat innehåll. Och stranden i Varberg är underbar. Coop Forum är kärlek. Men det bästa av allt är att min hemstad just nu kryllar av unga män i uniform. Blivande sjöbefäl närmare bestämt. Fick jag något i min tisdagstequila eller har jag kommit till himmelriket?

Efter att jag och Linda ätit ostfrallor med random snygg-snubbar i Linne, och gått lös på bakisäpplen i Slotsskogen, tog jag och Marie ett försenat tåg mot Varberg. Vi drack starköl med världens charmigaste pensionärspar och blev inbjudna till det stundande 90-årskalaset i Stockholm. Om det inte vore så att ingen av dem ville gifta sig igen, hade jag utan tvekan kunnat tänka mig ett äktenskap på tre.
Syftet med resan var en middag med en något dyster anledning. Vi skulle ta farväl av Cilla, som flyttar till Australien idag. Ledsamt och peppigt på samma gång. Kul att få umgås med så många supertjejer på samma gång dock.

Och nu vill jag mest skratta och organisera mitt liv på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar