Sidor

söndag 31 juli 2011

dagens viktigaste mål till kvällsmat

Näst sista dagen på veckan och de svarta ringarna under ögonen gör mig framtung. Fossingarna värker och tillåter mig inte ens att promenera till min favoritplats. Orkeslös och hjärndöd. Fingrarna stinker gammal kokropp och bakom mig svävar ett moln av tjockt grill-os. Jag behöver nog använda ett rakblad i duschen, för att det över huvud taget ska bli möjligt att skrapa bort kletet på min hud. Äcklig. Det är vad jag är.
Nej, det är inte självkänslan det är fel på. Det är bristen på god hygien som gör mig avskyvärd.
Att energiintaget under dagen ligger på en massa minus, får mig att se ut och bete mig som en begagnad nyandertalare.
Som sagt. En dag kvar.


I kväll säger reglerna åt mig att äta frukost. Sitter och mumsar i mig en macka med ost och grönsaker (eller grönsaker med macka?) och en skål kanelflingor med mjölk.
Reglerna sa att jag inte fick äta den nybakade pajen med det fluffiga vita i mässen. De förbjöd även att jag smakade på godiset i skålen vi fick av biträdande restaurangchef som bra-jobbat-nytt-försäljningsrekord-WOOHOO-present.
Reglerna säger också att jag ska tvätta min satans tvätt på tisdag.

Någon sa "hällregn i göteborg" och jag log inombords.
Vart är mitt förbannade regn någonstans!? Nedrans sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar