Sidor

söndag 31 juli 2011

land i sikte

Ännu en jäkligt solig och varm morgon. God vet jag inte än. De magiska reglerna säger att frukost = banan och svart kaffe. Kaffet har jag fått vänta en halv evighet på nu känns det som. Inte att bryggas, det går på ett ögonblick. Men att svalna. Ingen mjölk betyder ajaj på tungan.
Bananen ligger framför mig och ber om att bli slukad. Jag tänker vänta in i det sista innan jag sätter tanden i min alldeles för snåla frulle. Ska ju ändå hålla mig tiptop på den till klockan 12.30.

Tots värme, hög volym på Tv-filmen och grubbelhjärna, lyckades jag försvinna hårt och långt bort, nästan med det samma jag la huvudet på kudden. 22.30 gick solen ner för mig. Svullet skinn och röda liggmärken på axlarna fick jag som presenter vid mitt uppvaknande.

Man kan ju undra vad den här jobbdagen har att erbjuda. Löste vi 2420 passagerare från Fredrikshamn igår, fixar det väl sig med 800 grillsugna under förmiddagen idag.Finfint med finfin köksmästarboss i alla fall.

Det finns bara två dagar kvar.
Skeppohoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar