Sidor

söndag 21 december 2008

"Hej jag tror att det är vår"


Gårdagens P-fest var trevlig PUNKT. Jag fick en julklapp av Mattias som bestod av en flaska rött, chilitryfflar och flingsalt smaksatt med samma heta frukt, ( som jag och Line förövrigt tuggade i oss utanför Cheers and Beers, samtidigt som min något överförfriskade kamrat flörtigt artighetssnackade med en taxichaufför). Utelivet i Varberg är ofta översattat på vinterhalvåret, särskillt när klockan passerat 02.00. Vi bestämde oss för att inte ge det en chans och gick hem för att sova. "Förnuftigt" tänkte jag. Bakis är aldrig kul att vara. Jag slapp huvudvärk och illamående men slukade ett helt juicepaket i brist på mousserande vatten.
Bästa juicen just nu är ICAs ekologiska äpple/tranbärsjuice.
Med en shock vaknade jag i morse av att Emeli ringer och erbjuder mig svenska kronor för att spela tomte för Abbe på julafton. Abbe är söt, men smart. Jag är tant och sjukt dålig på att agera. Vi får se hur det blir med den saken. Slänger upp en bild för att visa att mitt hår såg riktigt mänskligt ut i lördagsnatten!

Idag var det åter igen dags för julbord. Den här gången på Borggården. Otroligt mysigt ställe. Sara AO passar
verkligen in i miljön, och vi ska inte tala om kläderna.
Trivas verkar hon göra som handen i hansken. Usch, julbord är överskattat. Hittade dock en ny favorit; rökt hälleflundra. Smaskens! Testade också rökn renhjärta. Smakade som vilket annat renkött som helst, men ger mig fortfarande kväljningar. HJÄRTA för Guds skull, hur kan man? Jag bevisade i alla fall för mig själv att jag inte är någon fjant. Min gräns drar jag vid ålen. Inte för att den är fridlyst, den är ju typ bästis med ormar och maskar. Huu!
I vanliga fall brukar jag trycka i mig en himla massa skit när jag är på julbord, idag skulle jag vilja säga att de som jag la på mina tallrikar skulle motsvara en och en halv normalstor portion. Ändå har det kännts som om jag ska kräkas i snart 7 timmar.
Tack Mamma och Pappa för en trevlig kväll!

Innan Tingeling kommer här och slämger grus i mina ögon ska jag läsa mitt nya favoritmagasin; FÖRÄLDRAR & barn, ALLT DET BÄSTA FÖR DIN BABY. Ja, jag tar det här seriöst. Plugga plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar