Sidor

lördag 8 oktober 2011

låter det rinna

Vilken mysig morgon det har varit hittills. Utvilad och sömnpluffsig i ansiktet gick jag upp för en kopp kaffe med mamma och pappa. Så fort de åkte in till stan, satte jag mig till rätta i vardagsrummet för att börja plugga. Telefonkatalogen har fått sällskap av superboken och det känns som att många pusselbitar börjar falla på plats. Skönt är väl det när tenta nummer tre har gjort sig till känna. Den här gången står valet mellan Hobbes/Locke och Hume och då jag läst om Hume sist och (hör och häpna) förstår honom minst, faller mitt val på honom. Moget. Modigt.
Skulle vilja likna mina funderingar över nonkognetivism med ett garnnystan, utsatt för katthyss. Till och med efter att jag dragit en wikipedia. Min anteckningsbok börjar mest att likna ett uppslagsverk över filosofibegrepp och jag känner mig inte skyldig till författarskapet.

Tror jag ger mig ut på en promenad i hösten om ett tag. För att pausa och lyssna på radio. Har haft otur de senaste gångerna jag haft p3 i öronen på lördagarna, då jag alltid lyckats pricka in "spel-programmet". Kan inte tänka mig något tråkigare.

I kväll får jag besök av tjejligan. Kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar